Jumpo

Jeśli mają Państwo pytania, potrzebują pomocy, lub chcą podzielić się z nami Waszymi uwagami, prosimy o kontakt. Odpowiemy najszybciej jak to możliwe.

JUMPO Trampoliny Ziemne

ul. J. Mireckiego 13A/7M
05-300 Mińsk Mazowiecki

tel.: +48 257408939
e-mail: biuro@jumpo.pl

Nawierzchnia bezpieczna wokół trampoliny ziemnej - mata przerostowa

Jumping fitness z trampoliną ziemną

Skakanie na trampolinie kojarzyć się może raczej z zabawą dla dzieci. Wbrew pozorom jest to także aktywność, na którą decyduje się coraz więcej osób dorosłych. Stała się ona na tyle popularna, że można ją nazwać dyscypliną sportu, a mianowicie — jumping fitness. Nie każdy, kto skacze na trampolinie, praktykuje ten sport, dlatego warto dowiedzieć się, czym jest i jak prawidłowo wykonywać związane z nim ćwiczenia.

Słów kilka o jumping fitness — co to takiego?

Jumping fitness — przez niektórych nazywany jest tańcem na trampolinie. W praktyce to trening cardio polegający na skakaniu bądź kołysaniu się w rytm muzyki. Podczas ćwiczeń można stosować przeróżne techniki, w zależności od intensywności treningu. Oprócz samego skakania wykonuje się też bieg w miejscu bądź rozkroki. Z założenia jumping fitness ma na celu poprawienie kondycji, rozgrzanie ciała, a także pobudzenie wszystkich mięśni do pracy. Do ćwiczeń można stosować zarówno trampoliny fitness, jak i ziemne.

Jakie ćwiczenia wykonywać na trampolinie?

Trening na trampolinach daje tak naprawdę szerokie pole do popisu. Technik jest mnóstwo, a wybór odpowiedniej zależy przede wszystkim od założonych celów. Należy jednak pamiętać, że każde ćwiczenie powinno być wykonywane pod okiem trenera personalnego. Na pełny trening mogą składać się:

– proste skoki – jak sama nazwa wskazuje, założeniem tego ćwiczenia jest skakanie w prostej linii z rękoma wzdłuż ciała,

– skoki z wykopem – podczas skoków naprzemiennie należy unosić nogi, a przy lądowaniu łączyć je,

– bieg w miejscu – pozostając w centralnej części trampoliny należy, lekko odbijając się, układać nogi i ręce jak podczas truchtu. Ćwiczenie można rozwinąć, delikatnie dotykając piętami pośladków bądź unosząc kolana,

– pajacyki – ćwiczenie wykonywane w ten sam sposób co na ziemi, z tym że na trampolinie,

– rozciąganie – podczas każdego skoku należy prostować i wyciągać ręce jak najwyżej ku górze,

– łokieć-kolano – skacząc, należy próbować dotknąć łokciem przeciwległego kolana. Dla przykładu prawy łokieć podczas skoku łączy się z lewym kolanem.

To zaledwie kilka przykładów ćwiczeń. Można je wzbogacić o inne, które będą rozwijać konkretne partie mięśni. Czego oprócz wzmocnienia swojej kondycji można oczekiwać po jumping fitness?

nawierzchnia bezpieczna wokół trampoliny komplet 3 trampolin ziemnych

Jakie korzyści daje jumping fitness?

Ta dyscyplina praktykowana jest nie tylko przez amatorów różnego rodzaju sportów, ale również przez profesjonalistów. Seria korzyści, jakie daje jumping fitness, jest niezliczona. Można jednak wymienić podstawowe jej zalety. Do tych należy między innymi:

– szybkie spalanie tkanki tłuszczowej – skakanie na trampolinie przynosi nawet kilkukrotnie lepsze efekty niż bieganie. To idealna opcja dla osób, które chcą zgubić zbędne kilogramy. Godzina skakania wystarczy, by spalić około 800-1000 kcal,

– modelowanie sylwetki – regularny jumping fitness pozwoli na zbudowanie zgrabnej, proporcjonalnej sylwetki,

– usprawnienie koordynacji ruchowej – łącząc skoki z wymienionymi technikami, ćwiczymy swoją motorykę ciała, a przede wszystkim koordynację noga-ręka, noga-noga, ręka-ręka,

– zwiększenie wydolności płuc – każdy trening cardio w znacznym stopniu dotlenia nasze komórki oraz poprawia działanie narządów, w tym przede wszystkim płuc,

– wzmacnianie mięśni – ćwiczenia angażują niemal wszystkie partie mięśni, dlatego automatycznie się one wzmacniają. Podobnie jest w przypadku stawów i kości,

– zachęcanie do rozwoju – podczas aktywności ruchowej wydzielamy hormony szczęścia, które poprawiają nasze samopoczucie. Czujemy się lepiej, mamy więcej energii i chęci do działania.

Należy jednak pamiętać o tym, aby ćwiczenia wykonywane były na prawidłowo dobranych trampolinach i — jak już zostało to wspomniane wcześniej — po wcześniejszej konsultacji z trenerem lub osobą związaną z tą dyscypliną sportu.

Czy jumping fitness można praktykować w domu?

Wiele osób nie jest przekonanych do ćwiczeń w publicznych miejscach, szczególnie podczas pierwszych treningów. Stąd pojawia się pytanie — czy jumping fitness będzie równie skuteczny w domu? Tak, pod warunkiem, że zasięgnie się wcześniej rad ekspertów. Niezbędna będzie też trampolina. Można zakupić tę typową do zajęć fitness, lecz doskonałym, uniwersalnym produktem będą trampoliny ziemne.

Jeśli już o nich mowa, warto zaznaczyć, że trampoliny ziemne montowane są także w parkach, na boiskach i na niektórych placach zabaw. Można więc swój trening przeprowadzić właśnie w takiej lokalizacji.

Jumping fitness to dyscyplina, która przynosi mnóstwo korzyści. Można ją praktykować w domu lub w specjalnie do tego wyznaczonych miejscach. Aby mieć jednak pewność, że ćwiczenia wykonuje się prawidłowo, warto udać się przynajmniej na kilka lekcji do klubu fitness. Zachęcamy także do zapoznania się z przeciwwskazaniami do korzystania z trampolin. Wymieniliśmy je we wcześniejszym wpisie: „RODZAJE TRAMPOLIN ZIEMNYCH — CZĘŚĆ 2: ZESTAWY SPECJALNE”.

X